sobota, 2 marca 2013

Jak zmieniało się budownictwo domowe?

Wczesne domy budowane były z tych materiałów,które akurat były dostępne,np.z mułu,kamieni,drewna a nawet z liści palmowych.Jeśli takie domy posiadały okna,były nimi zaledwie otwory w ścianach.W średniowieczu pojawiły się cegły i kafle wytwarzane z palonej gliny oraz szklane okna.Te same materiały były wykorzystywane aż do tego stulecia,w którym pojawiły się beton,stalowe belki,włókna szklane i piankowe izolacje.Nowoczesne domy w chłodnych klimatach posiadają wiele specjalnych właściwości powstrzymujących utratę ciepła przez budynek.


6 komentarzy:

  1. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat budownictwo bardzo się rozwija i wraz z tym rozwojem następują również dość poważne zmiany. Mi akurat dzisiejsze budownictwo bardzo się podoba i jestem zdania, że jak najbardziej idzie ono w dobrą stronę. Dlatego bez wahania zdecydowałem się na nowe mieszkanie w Rumi https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html z którego chyba nigdy się nie wyprowadzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zdania, że budownictwo jest cały czas rozwijane i co chwilę możemy zobaczyć coraz to nowe projekty. Ja najbardziej jestem zadowolony z faktu, że jak budowałem dom to udało mi się znaleźć umowę na gaz https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ dzięki której moje rachunki są niższe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmiany są ogromne na przestrzeni lat. Teraz zabudowujemy poddasza, wstawiane są okna dachowe https://dakea.pl/produkty/wylazy-dachowe/ . Z każdego metra robi się przestrzeń użytkową. To bardzo dobry postęp, sama jak budowałam dom to byłam pozytywnie zaskoczona nowinkami w tej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rolety zewnętrzne to nie tylko praktyczne rozwiązanie, ale także estetyczne. Zabezpieczają nasz dom przed działaniem czynników zewnętrznych, takich jak słońce, deszcz czy śnieg. Dodatkowo, mogą stanowić dodatkowe zabezpieczenie antywłamaniowe. Wszystko zależy od modelu, który wybierzemy. Na https://kosystems.pl/ znajdziemy wiele modeli, które z pewnością spełnią nasze oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy zdecydowałem się na odnowienie starych drewnianych podłóg w moim domu, kluczowe było znalezienie firmy oferującej wysokiej jakości usługi cyklinowania. Po dokładnych poszukiwaniach, wybrałem https://solum-cyklinowanie.pl/, i byłem zaskoczony poziomem świadczonych usług. Profesjonalizm, z jakim ekipa podchodziła do każdego zadania, był imponujący. Efekt końcowy przekroczył moje oczekiwania, a podłogi wyglądają teraz jak nowe. Polecam tę firmę każdemu, kto szuka niezawodnego i efektywnego cyklinowania podłóg.

    OdpowiedzUsuń